Railsystemen

De sectionaalpoort biedt u perfect comfort, de hoogste veiligheid en maximale plaatsbesparing. De poort kan vlot verticaal onder het plafond schuiven, dus openen en sluiten, zonder dat extra zwenkruimte voor de garage nodig is.

Voor u betekent dit: meer plaats voor de garage, bijv. om een tweede auto te parkeren. En als de garage direct aan de straat of het voetpad grenst, wordt het verkeer op geen enkele manier gehinderd. Bij poorten met een elektrische aandrijving beschikt u altijd over de volledige doorrijhoogte – ideaal voor hoge voertuigen zoals terrein- of bestelwagens.

Ook visueel laten sectionale garagepoorten niets te wensen over: hoogwaardige materialen, een eersteklas afwerking en talloze uitrustingsmogelijkheden geven elke garage een hedendaags en individueel uiterlijk – perfect passend bij de architectuur van de woning en bij uw persoonlijke smaak.

Railsysteem Standaard

1. Springbuffer

De staalkabels lopen verticaal in het hoekframe op interferentie-beschermde afbuigschijven gemonteerd op kogellagers met U-vormige rolhouders. Dit vermindert de hoogte-eis in vergelijking met een aan de voorzijde gemonteerde torsieveer.

2. Kabelbevestiging

Samen met de nieuwe stalen kabelhouder houdt de nieuw ontworpen kabelhouder met geïntegreerde deurgeleider de staalkabels soepel in het hoekframe zonder dat ze de secties raken.

3. Geïntegreerde tandriembevestiging

Het nieuw ontworpen gegoten eindstuk bevat een geïntegreerd bevestigingsmiddel voor de NovoPort®-riem. De onderhoudsvrije riem is stevig in de houder bevestigd.

4. Meervoudig trekverenpakket & veerbreukbeveiliging

De garagedeuren met spanveer zijn uitgerust met stevige meerassige veercomponenten. De veren zijn ingesteld aan het bovenste uiteinde van het samenstel. De verticale trekveren hebben minder installatiediepte nodig en bieden nieuwe mogelijkheden wanneer de ruimte beperkt is.

5. Unieke techniek en flexibele montage

Het NovoPort®-aandrijfsysteem biedt niet alleen maximaal gemak tijdens het gebruik, maar ook tijdens de installatie. De motor is immers niet zoals conventionele aandrijvingen aan het plafond bevestigd, maar eenvoudig geïntegreerd in de zijgarage van de garagedeur – hetzij links of rechts, afhankelijk van de structurele omstandigheden. Daarom is er geen plafondmontage vereist.

6. Anti-knel binnen en buiten

Het speciale ontwerp van de secties en scharnieren voorkomt dat het deurblad vanaf het begin wordt afgekneld. Knijpen is ook geen risico aan de binnenkant van Novoferm-deuren.

7. Interferentiebescherming en kabels

De hoekige frames maken het bijna onmogelijk om tussen het deurblad en het frame te reiken. Binnen geplaatste ophangkabels minimaliseren het risico op letsel en garanderen maximale operationele betrouwbaarheid.